Fullt ös & filmkväll med J

Phu! I går var det full fart i stallet hela dagen! Jag åkte ut vid 10 tiden och var inte hemma förrns vid 19!! Men skönt att få en heldag i stallet, det var länge sen tycker jag! Gillar att pyssla och plocka, i går fixade vi till sommarhagarna, så i dag fick fakstiskt ett första gäng åka till sommarhagen! De var lyckliga! Skönt att vara ute i solen hela dagen, tror att jag fårr lite färn i ansiktet i alla fall :)

Under helgen fölade Fiefie en liten fölis, som av någon anledning inte kom ut ur sin påse. Bäbis levde alltså inte, och det gör så ont i hjärtat att se hur ledsen Fiefie är, hon buffar och puttar på sin lilla, som inte reser sig. Fiefie gnäggar och slickar. Hon är så ledsen, så fy, vad ont det gör i ens uppfödarhjärta när ens små vänner är så ledsen :'( I dag har hon lämnat fölis. Hästarna gör så, de måste få ha sin bebis tills de själva går i från dem, då har de accepterat att fölet inte lever. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Fiefie nästa år ska få en fölis som springer vid hennes sida hela sommaren ♥ Nu hoppas jag att resten av fölningarna kommer att gå bra.

I går så var det filmtajm för mej och J, vi tittade på Slumdog Millionare, det var riktigt bra, se den! Sen tittade vi på en annan film, som är med på min "filmer man bör se lista enligt J"  Vi såg på 24-timmars jakten eller "Innerspace" som den heter på engelska, den var rolig! Vi t hemmagjorda hamburgare också, mycket godare än McDonald's och Max!


Kommentarer
Postat av: simone

apapap??? Vad läser jag där? Mc donalds burgare är ju JÄTTE goda=)=) HIHIHIHI

2009-04-14 @ 20:47:39
URL: http://simonesnya.blogg.se/
Postat av: simone

såg du legginsen på min blogg? visst är dom fina??

2009-04-14 @ 21:33:58
URL: http://simonesnya.blogg.se/
Postat av: Carro

Usch...va sorgligt :( Hoppas allt är bra med dig. Kram

2009-04-15 @ 18:15:02
URL: http://carrostankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0