3 advent & lucia

Tredje advent är det i dag och lucia. Det betyder att det är 11 nätter kvar till jul. Usch jag kan inte hjälpa det men det känns inte som att det är jul. Det är mildgrader och slask ute och allmänt trist. Var tog vintrarna från "förr" vägen? När jag var liten och gick i skolan var det drivor med snö vid det här laget. Man hade tävlingar i snöbygge och diverse lekar på rasten. Man åkte pulka och bob i pulkabacken till leda. Man åkte fast det var mörkt ute och man inte såg ett skit. Och man srek förfärligt när man satt bakom någon kille på boben och man for över ett hopp... Det var tider det :) Jag minns dagarna i skolan, när man hade jul pyssel dagar, hela skolan deltog. Man sydde tomteluva, bakade pepparkaka, stöpte ljus, och gjorde kola. Föräldrar var med och deltog också.

Har tänt adventljusstaken och vände ryggen till i några sekunder, vi försäker lär(a) katterna att inte vara på bordet. Jag tror våra katter har kommit in i någon trotsålder, för det gör precis tvärtom. Figaro gick och strök sig mot ljusstaken och givetvis fattade svansen eld. Stackarn, han fattade nog inte vad som hände när jag slet ner honom på golvet för att släcka svansen. Urk, det stinker bränt hår i hela lägenheten. Findus, han tittade på mig, hoppade upp på ryggstödet på kontorsstolen och började klösa. Klösa, våra katter har aldrig rört möblerna förut. Usch, kan tänka mig hur jobbigt det är när barn kommer in i trotsåldern som är tusen gånger värre än två kastrerade grabbar.

I fredags var det idol final. Kvällen spenderades hemma med trevligt sällskap. Johanna & Micke kom förbi. Vi åt hasselbackspotatis, lövbiff och svampsås med sparris. Jättegott! Jag höll på Erik, och blev så klart glad när han vann. Störde mig lite på han flickvän som kom springades och hoppade upp på scenen och stod kvar jättelänge. Har läst runt lite och förstått att jag inte var den enda som tyckte så. Hur som, alla gör ju vad de vill, men personligen kan jag tycka att det var hans 'moment' lixom. Hur många gången vinner man en sådan final i livet? Well, well, det är ju bara min åsikt som Erik förmodligen fullkomligt skiter i ;)


Kommentarer
Postat av: simone

Ja jag håller med dig där. Fan hon bara ståg där och va i vägen ju!!

2009-12-13 @ 19:23:36
URL: http://simonesnya.blogg.se/
Postat av: simone

Ja julklapps shopping för mig=)=) haha

2009-12-13 @ 23:35:14
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0