Snö & Shopping!!

Gårdagen var minst sagt intensiv! Jag och Simone brummade i väg från Nyköping vid 9 tiden, för att vara nere i god tid. Kung Bore hade ju lovat snö, så det var lika bra att starta i tid. Väl nere i Norrköping så började vi dagen med en macka på Coffe House, sen bar det av, in i varje affär. Vi kollade, och provade. När vi första gången fick reda på vad klockan var så var den redan 13:30!! Shit, vi hade inte ens hunnit halvvägs genom galleriorna och bara lagt i parkeringspengar till 15:30. Tiden går så fort när man för en gångs skull inte behöver stressa och inte har en pojkvän som står och trampar och tycker det är mindre kul att gå i affärer... Vi fick springa tillbaka och lägga i mer pengar i automaten... Vi shoppade en hel del, hela baksätet var full av påsar :) Jag köpte mig ett par vinterskor, men vägen dit var kurvig. Jag är extremt kräsen och inget duger ;) Men till slut hittade jag ett par som var helt ok på sko punkten. Gillar normalt inte att handla skor där då jag tycker skorna är hårda och lite plastiga, men dessa var helt ok, inga skönhetsskor men de duger att gå i snö med. På väg till Norrköping stannade vi till hos mamma, som skällde ut mig för att jag hade för dåliga skor. Fick även lite skäll av Kerstin som vi träffade för att lämna lite grejer. För dåliga skor. Apropå skor, jag tänkte jag skulle skaffa mig ett club kort som gäller på din sko och liknande. Ber om att få ett och tjejen i kassan tittar misstänksamt på mig och undrar om jag verkligen är över 16 år?!  Vad är det med folk egentligen?

Vi gick på Deichmann och där fanns det massor av billiga skor. Vi var där två gånger och provade :)


Dessa fick följa med mig hem :) Tror jag ska ha med dem på kryssningen i helgen. För övrigt har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig på kvällen. Suck, Simone hittade ju en jättefin klänning, och jag tyckte det var onödigt för mig att köpa en till när jag har en hel garderob med klänningar hemma. Men jag får väl prova vidare :)

Jag var helt slut i går när vi kom hem. Var hemma runt 19:30 skulle jag tippa på. En hel dag med shopping med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0