Fullspäckad helg!

Oj, det har hänt så mycket, så jag vet inte ens var jag ska börja :)

I fredags i alla fall, så brummade vi ner till Göteborg! Jag, Jack, Mattias, Tobbe & Linus. Vi åkte, och hade det så trevligt i bilen, vi kom ända till Norrköping, innan grabbarna började tjata om att de var hungriga?! Typisk killar ;) Vi lekte lite i bilen på ävg ner, ni vet, om en person t ex säger en artist, typ Carola, så ska nästa person säga en artist som börjar på A, så Carola slutar på a och så vidare, vi hade ganska kul, och efter ett tag så började artiserna att tryta enligt vissa :) (ni måste förstå att det var askul i den situation som var)

En bit in i leken...
Mattias: Maria Carey
Jack: Yoko Ono
Tobbe: Men vafan, du får ju inte hitta på egna namn ju!!
Jag: Asgarvar :)

På väg in i Göteborg så ser vi en stor skylt att BB King ska spela, och snart rullar vi in på Gotias hotell parkering, hoppar ut och börjar packa ur bilen. Och vem kommer inte rullandes om inte BB King? Jag och Tobbe går fram med kameran i högsta hugg, tyvärr så får vi inte ta kort, då han skulle i väg till spelingen. Men vi fick hälsa på honom i alla fall! :) Coolt!

När vi checkat in och tagit hissen upp till 12 våningen, så kilar vi ner till avenyn och käkar en bit mat, tillsammans med några cider för min del. Vi strosar runt ett tag, tar några öl, hamnar i baren på hotellet. Kollar läget och det är lite drag på ett ställe i baren, och där står Jim Jidhed och rockar loss med en mick i handen! Coolt, jag tror Tobbes dag var lyckad i alla fall ;) 

På lördag så äter vi en god hederlig hotell frukost. Man står sig hela dagen, typ! Vi kilar ner på stan en sväng, i väntan på de andra som hade en semestervecka i Laholm/Halmstad ska komma. Så vi åker ju så klart paddan!! Woho, de var många år sedan jag åkte den sist! Jag tror seriöst, att lördagen var den varmaste dagen hittills!! Man hade helst velat krypa ur skinnet, så varmt var det! Lagom tills vi är färdiga med åkturen landar de andra, och vi möts på liseberg!! Första åket blir ju så klart balder!! Vi var 10 st som åkte, roligaste kortet blev på Jonna, Sami, Tove och Victor, tyvärr så tappades kortet bort under dagen, med roligt var det! Vi åkte en massa andra roligheter också, bland annat uppskjutet och höjdskäcken, den sistnämnda var fasen både kul och äcklig på samma gång! Man hissas upp i ett torn på ca 60-65 meter högt up i luften för att släppas efter några sekunder, skithäftigt! Jag skreck som en stucken gris, men det kan bero på att jag satt mellan Micke och Jack, och Micke var ganska duktig på att psyka ;) "Nu släpper de Thiffanny, Nu, nu, nu, 5, 4, 3, 2, NUUUU!!!"  Klart man blir skrajj :) Vi åkte kållorado också, fy fasen vad kul!! Mattas får två stycken vattenstrålar på sig, eller mer vattenkanoner, skvätter lite på Linus, så han ruskar på huvudet och hans solbrillor för typ 2000:- åker i väg i forsen...

Lite trötta och hungriga sätter vi oss och äter, för att sedan gå tillbaka till hotellet, glada och lite vinstrika :) Vi sluter upp nyduschade och fräscha allihopa, några tjejer från Göteborg sluter upp och tillsammans går vi till nattklubben trädgår'n, ett ställe man absolut ska besöka när man är i Göteborg :) Det blev lite drinkar, öl och dans för vissa ;) Runt tre tiden, var vi ganska så trötta, så några av oss tog en taxi till hotellet och stupade i säng, vissa partade vidare, och skippade frukosten dagen efter ;)

En KANON helg med andra ord! Tack alla för en supertrevlig och rolig helg!! Bilder finns här.

I dag är man tillbaka till sin glamorösa vardag! Stalltjänst med rengöring av stall. Jag högtryckstvättade stallet, lägger i från mig nycklar och mobil på ett säkert ställe (trodde jag). Min mobil, och diverse kort, b.la mitt visa kort finns inte mer. Mobilen är upptuggad, displayen är spräckt och högtalaren låter lite lustigt. Chipet i visa kortet finns kvar och ä helt, så jag tror att man ska kunna använda det tills jag får ett nytt... Suck. 1300:- i självrisk på försäkringen, man tackar... Hade ju kunnat göra något roligare för de pengarna... SUCK!!

Hoppas ni haften trevlig regning måndag :)

Kommentarer
Postat av: Kitty

Låter roligt!



Typiskt med din mobil och kort, valpisarna är riktigt busiga!

2009-07-08 @ 23:50:26
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0