Underbart väder

I dag har det varit underbart väder, strålande sol från en klarblå himmel!

Vaknade i morse av att Jack börja klä på sig 6:19. Jag undrade vad han höll på med, han trodde han hade försovit sig till jobbet och gick å la sig igen. Sen ringde klockan och ingen av oss gick upp. Sen 7:20 får jag ett sms från Simone. Tur var väl det, för annars hade vi försovit oss! Tog en promenad i det härliga vädret. Det är verkligen jätteskönt att komma ut direkt på morgonen, annars så har jag en kännsla av att det inte blir av...

Väl hemma så blev det en och en halv rostmacka. Var inte så hungrig. Sen susade jag ut till stallet och hjälpte mamma fylla vatten till alla hästarna innan jag åkte vidare till Linköping och IKEA. Jag tror detta var ett rekord. Jag svängde in på parkeringen 11:40 och åkte därifrån vid 12:30. Jag hittade alla saker som jag skulle ha. Jag köpte bara tre handdukar för 2:-/st som jag inte hade skrivit upp på min lista, så jag kännde mej väldigt stark som stod emot alla fina saker! Bordet var lite större äv vad jag hade tänkt mej... Min bil är ju knappast världens största, jag fällde säterna och sprang mellan båda bakdörrarna och försäkte sick-sacka in bordet. Det gick efter ett tag, med a-lagarna på första parkett som kollade hur det gick. Sen hade jag ju bara en liten påse med övriga prylar. Jag åkte tillbaka mot Norrköping, och stannade till vid Norik där vår nya fina matta väntade. Jag såg en jättefin stor glasvas som bara kostade 79 riksdaler som även den fick följa med hem. Stannade till vid stallet på väg hem, kollade vattnet och räknade alla pållar. Grannen kom och körde in mat till hästarna. Det gick supersmidigt.

Hemma så skulle jag ju få upp bordet till lägenheten. Först tänkte jag vänta tills jag slutat jobba, när Jack var hemma, men jag är ju en aningens envis och vill ju så klart få upp allt och börja bygga ihop! Fy fasen, fyra trappor högre upp så hade jag fan nästan ingen kännsel kvar i armarna... Men bordet är i alla fall uppe! Mattan var inte alls lika tung. Började ta ner gardiner och var så noga att jag torkade av överallt och torkade golvet innan de nya gardinerna fick komma upp. Flyttade till och med på soffan och dammsög och torkade golvet under! Jag är super nöjd med både gariner och matta och bord!! Det blev en bra förändring mot innan! Ska ta lite kort och visa er sen när jag kommer hem!

I morgon är det bakning och det sista av städningen kvar. Jacks familj kommer och firar mej i morgon eftersom att jag jobbar på fredag och hela helgen. Jag ska göra en jättegod kladdkaka med grädde och hallon, sen några muffins tror jag. Ska kolla lite i min leila bok.

Min dag var något mer glamorös mot i går =) När jag kommer hem ska jag ta en välförtjänt paus i soffan med min Cosmo som damp ner i brevinkastet i går!

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0