I rock!

I går på utbildningen så gick det kanon! Vi partade, mycket om vad vi gått igenom på de andra faserna. Men i alla fall så spelade vi in ett samtal för att sedan analysera det. Det händer att man ibland får in engelskpratade personer, men inte ofta. Och vad händer, jo jag får ett engelskt samtal, som spelas in och sedan analyseras.

Suck, om det här hade hänt under skoltiden hade jag fan gått hem. Nu är det ett stort kliv för mej, att våga prata och spela upp det inför "publik". Som en del vet, hatade jag engelska i skolan, jag vägrade lära mej det och hade typ alltid IG varning i det. Men efter studenten så åkte jag till USA och tvingade mej själv att lära mej det, i dag skriver jag i princip dagligen mejl eller sms på engelska, så jag har ju helt klart blivit bättre!

Men i alla fall, så spelade vi upp samatlet, 11 minuter och 38 sekunder lidande. MEN jag lyckades kanon!! Flera blev riktigt imponerade, du låter ju som en som bara pratar engelska hela dagarna sa de. Det gjorde min dag! :) Jag vågade! Och jag fick med alla små små detaljer i samtalet också! För det är inte alltid det lätaste att prata försäkrings engelska med någon som krockat och vill ha hjälp.

I dag har jag och J varit hemma och hjälpts åt med att tvätta och städa. Vi båda jobbar ju en hel del, så det blir tyvärr ganska lätt att städningen glider undan ibland. Vi har varit väldigt duktiga tycker jag. Alla slängkläder har passerat maskinen, till och med överdraget till bäddmadrasen och kuddar och i stoppningtäcket. Hela badrummet har tömts på prylar, avlopp har blivit rena och speglar blivit putsade. Sen satte jag på vattnen och spolade ner hela badrummet. Väggarna kaklades av också.

Är det inte glamoröst, så säg :)

Nu ska vi ner till ica, köpa nått gott och bara ta det lugnt.

Mitt jobb firar 10 års jubileum i dag. De har hyrt Globen och ca 1500 pers har tackat ja och är och partajjar i detta nu. Jag tackade nej. Dels för att jag jobbar på våran jour grupp och jobbar kvällar och helger, och detta är den första helgen på typ en månad som jag inte jobbar. Så jag vill vara hemma.

Ha en toppen helg alla nu!

Kommentarer
Postat av: simone

snyggingen på bloggen här se ja. blev ju jätte fint=)=)

2009-05-10 @ 17:01:38
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0