IKEA

I dag blev det en tur till ikea. Jag som egentligen inte akut behöver/måste ha något, men det blev lite smått och gott i alla fall.

Jag köpte två stycken ramar som jag får in bilder i A3 format i. När jag kom in i Ikea så sprang jag på ett par supernygga gardiner, det bara stod Thiffys kök på dem!! Jag kollade prislappen 550:- det är fan inte värt det i köket tänkte jag... Tittar vidare, var på jakt efter en ny kudde till soffan, vi har en som jag verkligen bara stör mig på, köpte den på rea på mio i vintras, och den fäller vassa jävla dun fjädrar, och den passar absolut inte in heller. Så det fick blir den svarta kudden till vår bruna soffa. Egentligen ville jag ha en grön, men hittade ingen snygg. När jag gick vidare till textilavdelningen för att kolla på tyger, tänkte nämligen sy egna gardiner, för de som jag gillar kostar ju fasen skjortan. Hittade inget tyg som jag direkt fastade för och så hade jag ju de snygga löv gardinerna i huvudet. Jag skiter i tygerna, hittade som sagt inget snyggt utan tänkte att jag kan kolla här hemma i stället. Och så ser jag löv gardinerna igen, och medlemspriset var 350:- för två längder. Då slog jag till, för de var ett par bruna gardiner jag var ute efter, och som man fick en "höstlig" känsla över. Och det fanns bara två paket gardiner kvar! Först när jag såg lappen så tänkte jag att det kanske bara var en längd i, för det är de på hemtex (inte panelgardiner dock), så jag tänkte först strunta i det i alla fall, men när jag gick för att kolla så var det två längder i! Så det är mitt "nöjdaste" köp!

Var på jakt över nya glas också. När vi flyttade i hop Jack och jag så köpte vi de "klassiska" 5 kr glasen på Ikea. Nu är de fula, och kantstötta. De är sprickor i dem och jag har börjat avsky dem här hemma. Jag väljer medvetet andra glas i skåpet. Så jag blev nöjd över mitt val. Ville ha ett par vanliga glas som man ändå kan fylla utan att behöva fylla på 15 gånger. Ville ha ett par i en mindre stl också, men de var slut. Man kanske inte alltid är jätte törstig, och då känns det bara onödigt att ta ett stort glas. (Vilket jänkla i-lands problem!!)

Var på jakt efter en hurts också. Jack har sillioner med papper här hemma. Och jag är trött på att ha dem på vårt skrivbord, så en liten, gärna osynlig hurts och gärna gratis skulle den vara. Hittar en vit på Ikea (ville helst ha en i ek, men den fanns bara i fulbjörk och i tråkvitt, och då fick de bli tråkvitt. Förhoppningsvis så åker den in ett blivande hemkontor eller nått i framtiden.

På väg ut så var det massor med saker som skulle utgå. Jag köpte sex stycken lite större tallrikar. Är så trött på dem vi har nu, men tycker det känns onödigt att köpa nytt bara för att. Har jag stått ut med dem i två år, kan jag ju lika gärna stå ut i två år till och köpa nytt när vi flyttar till hus eller nått.

Så nu är jag äntligen hemma. Ska börja plocka upp och fundra på om det är lite tidigt att sätta upp de nya gardinerna eller om jag kan sätta upp mina "murriga" gardiner redan nu.

Ha en trevlig kväll alla!!


Kommentarer
Postat av: Kitty

Altid kul med IKEA!

2009-09-12 @ 22:51:53
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: simone

Vi har en lika dan kudde=)

2009-09-13 @ 15:23:58
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0