Fredag

I dag är det lite fredagskänsla. Det var ett tag sedan man kände det, del har man ju haft semester och nu börjar ma komma in i rutinerna igen.

I dag har jag hjälp mormor att handla, vi åker till Willys och handlar, det märktes där med att det var fredag, mycket folk. Gillar't inte. Handlar hellre på kvällen när det är mindre folk.

Jobbar i helgen, blev nått missförstånd på jobbet, jag hade sagt att jag inte kunde jobba denna helg, fast ändå hade jag blivit uppsatt på schemat... Typisk, bara att bita i hop då det inte finns någon annan som kan jobba. Det är lixom inte bara att sätta in någon, denna någon måste kunna sitta på de linor som jag sitter på, och det är tyvärr inte så många som gör det (som kan jobba extra). Men men...

Annars så längtar jag tillbaka lite till London. Jag skickade kort till mormor när jag var där borta, hon tyckte det var jätteroligt för hon kunde följa precis hur vi hade gått och så :) Hon och morfar var över jämt till England förr i tiden och handlade möbler som morfar fixade till. Jag är grymt imponerad att de gjorde så på 50 och 60 talet och även senare! Mormor hittar bättre i London än i Stockholm ;) Att de bara tog över bilen och åkte runt och handlade. Snacka om att vara före sin tid! Det märktes på mormor att hon längtade tillbaka, jag föreslog att hon kunde åka dit, det är ju så enkelt, men hon sa att det var hennes och morfars sak, och jag förstår henne.

PS. Jag bytte bilden i inlägget Frihet, gillade den versionen bättre ;)


Regent Street, på väg mot Picadilly Circus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0