2 advent!

Det snöar utanför fönstret! Kommer knappt i håg när vi hade så mycket snö redan till advent :)

Det börjar se ut som ett hem hemma hos oss nu. I går fick jag undan en massa saker, kök, sovrum och badrum är väl mer eller mindre helt klart. Ska bara ha in min farmors gamla skänk i köket så jag kan stoppa in lite saker där.

Badrummet är jag nöjd med, köpte ett skåp på ikea till det, jag hade mätt så det passade, och visst passade skåpet på den plats jag tänk mig, men det blev supertrångt + att man inte kunde byta toapappersrulle, så jag fick tänka om och jag tror det nästan blev bättre! Kattlådan får plats i badrummet nu också, i gamla lägenheten var badrummet så litet så den fick stå i hallen, men inte längre! Nöjd!

Sovrummet trivs jag mer och mer i. Det som fattas är mitt projekt, men det får fixas med när jag hinner och pappa kan hjälpa mig lite. Vårat gamla sovrum var större, men avlångt = nästan ingen plats framför sängen, nya sovrummet är mer fyrkantigt så känslan i rummet känns bättre tycker jag.

I fredags fick jag lite nog av allt strul som varit i veckan, samt trött på att se alla kartonger hemma. Så jag och Simone åkte ner till Norrköping för lite julklapps shopping, vi gjorde det förra året med, så det känns lite som tradition :) Jag är i princip färdig med alla juklappar, lite småsaker kvar bara, men det känns skönt.

Skorna från H&M åkte ju som sagt tillbaka, tyvärr. Men på Wedins i Norrköping så hade de utförsäljning och 30% på allt, så jag hittade ett par som hade det jag önskade. Eller det var faktiskt Simone som hittade dem åt mig ;) Det var kilklack som jag ville ha, ordentlig sula under tårna och lite finare att ha när man t ex går det på stan eller ska åka bort. Så i stället för 500:- betalade jag 350:- och det känns helt ok för ett par vinterskor som uppfyller alla mina krav! Jag har ju mina rejäla puma skor som ser ut om gamla snowjoggins, som är bäst! De är varma och sköna.



Jag hittade också en skål som jag kikat på ett tag, slog till och denna fick följa med hem också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0