Söndag...

Helgen har varit bra! I fredags träffade jag mamma, Rasmus och Elin och vi åt lite fredagslunch ute, jättegott, fläskfile med potatisgratäng och sås. Sön vräkte ner, på morgonen hade jag kört upp J till Södertälje, tidigt som attan. Var en superviktigt matte tenta som han bara inte kunde missa. Var nere på stan och fixade en massa saker, de sista julklapparna inhandlades, så allt är klart och julkorten är skrivna och postade.

I går så friade vi Simone som tagit examen efter ett par års studier. Jag gick dit i tron om en lugn kväll. Det blev raka motsatsen kan man säga. Jag hade supertrevlig och tjejerna bjöd på både det ena och det andra. Och shots. Fan, jag hade ju lovat mig själv att aldig dicka shots efter nyårsafton för många år sedan. Jag, Johanna och Karro drak hur många "ragnars" som helst och det spårade ur kan man säga ;) Men en himla trevlig kväll med supertrevliga tjejer i alla fall, en kväll jag kommer minnas, länge ♥

I dag kunde man tro att jag skulle må som jag förtjänade efter en hel kväll ute med alldeles för mycket alkohol. Men eftersom att jag blivit välsignad med att inte få en bakfylla så mår jag toppen! Jag har fixat till gardinerna i vardagsrummet, har ju två par fönster, och har haft två olika par gardiner uppe. Jag har inte kunnat bestämma mig för vilka jag velat ha. Men har nu bestämt mig och hållit på med att få till rätt lägnd och strukit ett sånt där band så man inte behöver sy. Vilket jäkla pill och meck säger jag bara! Och jag är nog för petig för mitt eget bästa, för en jäkla timme ska det väl inte behöva ta för en (!) gardin längd! Började med en i går, sen hann jag inte så jag gjorde klart resten i dag. Har varit i väg till blomsterlandet och pysslat i hop en julgrupp till köket. Vi beställde ju ett köksbord den 10:e, det skulle ta 10 dagar innan det kom så jag hoppas verkligen att de ringer i morrn och säger att bordet och stolarna har kommit!


Ett av fönsterna i vardagsrummet. Pianopallen står framför elementet, det är katternas favoritsovplats! Blomman i fönstret köpte jag som pytteliten på blomsterlandet, 15:- sen har den vuxit och vuxit!

 


Kommentarer
Postat av: Kitty

Kul med massa pyssel:)

2010-12-19 @ 21:23:46
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: Simone

Duktig du är tjejen=)

2010-12-20 @ 09:32:59
URL: http://simonesnya.blogg.se/
Postat av: mikaela

najs blogg ! :D

kolla gärna in mina teckningar som jag gjort på bloggen, hare bra!

2010-12-21 @ 21:57:37
URL: http://mikaelatallkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0