Allt går att köpa... eller?

Lagom tills jag ska äta lite mat innan jobbet så sänder TV3 Tyra Banks show. De tar ju upp alla möjliga olika saker och dagen "sak" att ta upp var att en del mammor i USA "fostrar" sina barn att allt går att köpa för pengar så bättre att gifta sig rikt i stället för kärlek.

Asså vad är det för korkade försäldrar som sänder ett budskap till sina barn att pengar är allt? En mamma lärde sin dotter att inte ta emot kakor av en kille i skolan, för de var inte pengar. Samma mamma var stolt över att dottern på alla hjärtans dag kom hem och sa att en pojke velat ge henne en nalle som hon inte tog emot för att den "såg billig" ut. Flickan var 7 år.

Det var mer mammor och barn med i programmet. En flicka var inprinad att lycka går att köpa för pengar. Lilla vän säger jag bara.

En annan mamma lärde sin dotter att man inte behöver vara stenrik här i livet. Det man alltid har är sin familj och den finns där oavsett vad som händer. Hon verkar vara den enda som hade alla pingviner i poolen...

Att ett så stort land kan vara så "efter" i vissa frågor är för mig en gåta.

Lär barnen att ta hand om sig själva i stället. Se till att de går i skolan, skaffar sig en bra utbildning och ett bra jobb. Herregud, man vill väl veta att man klara sig själv eller? Nog för att pengar löser en del problem här i livet, men jag vill banne mej göra rätt för mig och betala för mig själv. Undantag är ju så klart om man är mammaledig eller han en sjukdom men ni fattar vad jag menar.

Den som tror att lycka kan köpas för pengar är en sorglig individ. Eller så har personen i fråga aldrig upplevt äkta lycka eller kärlek.


Kommentarer
Postat av: carro

Helt sjukt att en del människor verkligen tänker så!!!

2010-07-28 @ 22:41:49
URL: http://carrostankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0