Allt möjligt

Under denna sommar bloggas det väldigt lite, och det beror knappast på vädret! Kallare sommar får man väl leta efter. Så kallt och osommrigt!
 
Jag har, som vanligt, fullt upp. Har precis börjat plugga matte c på distans, eller 3b som den nu heter. Det är svårt! Det var ju 9 år sedan jag pluggade matte sist, man har glömt alla regler, och plus och minus och vad som händer om jag tar bort en parantes... Men jag har ju världens bästa lärare, min sambo! Han sitter tålmodigt med mig och förklarar så ett barn ska förstå. Jag märker ibland hur irriterad han blir när jag ändå inte fattar, men han sitter kvar och försäker förklara ändå <3 Jag hoppas att allt börjar falla på plats snart!
 
När jag inte pluggar så jobbar jag. Jag jobbar i fyra dagar till, sedan blir det semester! Jag kan ärligt känna att jag inte har någon semesterkänsla. Hoppas den kommer! Den 1 augusti flyger jag och mamma ner till Holland och ska kolla på hästtävlingar. Sambon ville inte följa med och kolla på ca 1.000 hästar på fyra dagar. Konstigt ;)
 
Jag och mamma har varit i väg på både auktion och loppis tidigare i sommar. Den 14 juli var det den årliga loppisen i Husby. Det var helt galet! Loppisen öppnade vid 10, vid 9 var det folk där och stod och vaktade saker som de snabbt som attan röck åt sig när man fick börja handla. Vi kom ca kvart i tio. Då såg man inget på grund av allt folk, och jag kan inte handla när det är så mycket folk. Det var saker i olika bodar, så jag kollade lite och när jag kom in i möbelboden så stod där två fina bruna pinnstolar, som ska målas vita. Jsg ska spara på lite stolar tänkte jag, fint att ha olika stolar till ett långbord tillexempel, när vi väl flyttar ut till hus.
 
 
I går var vi på auktion, gårdsauktion på Gamelsta i Jönåker. Jag hade spanat in en hel del saker, men som alltid när det gäller auktion så får man ibland fajtas lite. Jag bestämde mig för att gå längre på de saker som jag verkligen ville ha, så med mig hem kom en våg och en höganäskruka!
 
Jag har en längre tid varit på jakt efter ett stort bord. Min morfar var antikhandlare och möbelsnickare, så helst hade jag så klart vilja ha ett bord som han har bygt, nu går inte det, så då får man kolla på auktoner. Det fanns ett bockbord, en del skulle nog kalla det för skräp eller tro att det bara var att köra till tippen. Men det "skräpet" gick för över 2.500 kronor.
 
Bild på min nya fina våg!
 
Jag gillar gamla fina köksvågar, jag har en innan som jag har fått av pappa och hans sambo.
Den till höger fick jag tidigare i sommras.
 
En släkting till pappa gick bort i våras, och han har ärvt en hel del saker, jag och min bror har fått en del saker också. Bland annat denna kruka. Först tyckte jag inte alls om den, men pappa tyckte jag skulle ta hem den. Den stod länge på gilvet utan att jag visst vad jag skulle göra med den, men jag provade att ställa den på morfars gamla stol, och där blev den perfekt! Om jag ska vara lite konstnärlig det set nästan ut som att krukan flyter i hop med stolen och växten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0