Norrköping

I dag åkte mamma och jag ner till Norrköping för lite shopping.
 
Jag skulle inte ha något speciellt, förutom trosor, men det blev lite smått och gått ändå ;) Mamma handlade mest, det brukar alltid vara tvärt om :D
 
Upptäckte härom dagen hur fula alla (många) mina trosor var. Det var fasen värre än ett par "mormors trosor". Resoren var typ slut och de var allmänt dassiga. Jag tänker ofta att jag inte ska hålla på att tvätta dem hela tiden, bättre att kasta och köpa nytt, eller att jag kan "ha dem i stallet" eller "bra att ha när jag ska måla". Vet ni hur mycket stall/målar kläder jag har?! Varför kastar jag inte trasiga/urtvättade kläder?
 
Jag gillar trosor från Lindex bäst. Köper gärna 'ta 3 betala för 2' i lite olika färger och mönster. Här i Nyköping tycker jag inte det finns så mycket roliga varianter att välja på, men i Norrköping fanns det desto mer! 6 st fick följa med hem, och minst 6 stycken ska renasa ut...
 
Blev en fin scarf drån Cubus, en leo färgad och en ny soffkudde från Lagerhouse. Jag trodde de var slut, men en ensam fanns kvar och väntade på mig! Vilken tur! Tjejen i kassan sa att hon sålt i väg tre stycken samma förmiddag redan, de hade verkligen gått åt! Jag impulsköpte också en ny badrumsmatta, Det var grosistutförsäljning så 99:- tyckte jag att den var värd. Inga sommarkläder på REA köpte jag. Dels för att det blir ju tydligen ingen sommar och sen behöver jag inget. Av alla tips om hur man ska shoppa så har jag lärt mig att jag använder det inte mer bara för att det är billigt.
 
Jag hade en lista med mig från J på saker jag skulle köpa till honom. Det fanns jättesöta fläktar att stoppa i USB uttaget, för 49:- blev den min. Har stoppat i den och den är kanon! Matteboken har inte tryckts ännu så den får man läsa över webben, vilket betyder att man sitter framför datorn och räknar. Det är ju ganska klibbigt väder ute, så denna lilla sak kommer säkert vara värd varenda krona!
 

Bild från Kjell & Company
 
 
Vi stannade på Lager 157 och där hittade jag två svinsköna tröjor för 120:-/st, jag köpte både en vit och en svart. Dragkedjan är i ryggen. Jag tror de kommer att användas flitigt under hösten och vinter.
 
Dagens shopping

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0