Valborg & Kungens födelsedag!

Grattis Kungen!

I dag är det valborg. Vaknade vid 06:12, pigg som en mört. Tvingade mej själv att sova till 7 åtminstone. Vad är det med mej nu för tiden? Varför är jag så morgonpigg? Låg en stund i sängen och kolla på tv, mest skräp på mornarna.

Mamma ringde, Ior hade fått föl i morse, fölis är dock halt på ena bakbenet, troligtvist så har hon legat tokigt i sin mammas mage, ni vet ju själva att det domnar lite om man ligger fel på armen t ex. Hon försöker springa och rejsa, men det är inte det lättaste med tre ben :( Men hon äter och är allmänt pigg i alla fall, så jag tror inte hon har ont.

Blev en promenad i skogen med Try, när jag ändå var ute i stallet. Sen åkte jag till grabbarnas vårhage och satt en stund. Det är så skönt att sitta där med 10 st små mular i ansiktet som ska lukta och kela lite. All stress som man ev känner försvinner och man får lite andrum. Vovarna var mer och sprang ute och gick promenad i skogen. Nikkie och Jippie har så mycket bus i sina ben, tog lite kort på dem!


Komigen nu, lek med mej!

I eftermiddag/kväll blir det jobb för min del, jobbar till 21. Vi på min grupp har ordnat med lite mys på vår rast. Vi ska äta lite god mat och jag ska ta med godis, så vi överlever kvällen :)

Efter jobb, så bär det av till Simone och Thomas för lite partaj! Har köpt några cider, blir en lugn kväll för mej!

Trevlig valborg alla!

Kommentarer
Postat av: Kitty

Härlig bild på hundarna:)

2009-04-30 @ 21:56:06
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0