Måndag igen...

Då har hela helgen gått, i en rasande fart.

I lördags morse skulle jag ut till stallet och pyssla lite. Jag kom till rondellen, ett par hundra meter från parkeringen, sen hörde jag världens brak under bilen och så stannade den mitt i rondellen. Perkekt, precis vad jag behövde. Jag vågade inte titta under bilen, såg framför hur hela motorn låg i miljoner små delar där under. Jag fick ringa mammas sambo som har verkstad ett par hundra meter  bort. Han fick bogsera bilen och konstaterade att drivaxeln hade gått sönder. Jaha, och det betyder? Ja det betyder att bilen inte rullar framåt, och motorn bara mullrar. Typiskt. Men jag hade visst tur, inga kulor från kullagret hade trillat ut, så han fixade lite, medans jag gck en promenix med Celle-Belle. När jag kom tillbaka så funkade bilen igen! Weee! Tänkte att nu får väl aset stå påverkstad i typ fem månader eller nått. Ja, det var starten på min helg.

På Söndagen så ringde klockan 06:00. Mamma hade anmält Jippie & nikkie på valp utställning i Katrineholm, så vi brummade dit. Jag har visat hund typ en gång innan. Och våra hundar vet knappt vad ett koppel är...  Men det gick kanon och fick till och med "Väl visad" skrivet i kritiken =D Vilket proffs man är, haha!

I dag så har jag kört två pållar, och gått skogspromenad. Skönt att komma ut lite! I morgon ska jag går ner på stan och kolla om mattan finns i i någon av butikerna här, annars så ska jag ringa till Nordik och beställa den.

Kommentarer
Postat av: Kitty

Alltid är det nått strul med bilar... Men tur att vi har Tommy:)

2009-03-02 @ 21:26:13
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: simone

fan så surt, men skönt att den är fixat nu=). hur går det på jobbet då? kramis

2009-03-03 @ 08:50:26
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0