Måndag och fullt ös!

Ja, eller nästan.

I dag var det promeand dags igen, träffade Simone och traskade i en timme. I dag var det riktigt skönt. Solen sken och fåglarna kvittrade, ingen snöblask som blåste i ansiktet eller halt under fötterna. Jag gillar att gå, jag kan gå flera mil om det är så, men så fort det komemr till springa, så blir jag trött/uttråkad efter ca 20 meter... Var skönt att gå i dag med Simone, vi är rätt lika hon & jag =D

Sen hem, äta lite frukost och sedan susa ut till stallet. Det blev väldigt effektivt i dag. Två pållar fick prommenad i skogen, jag körde Harry och Bitis. Jag och mamma skulle byta hagar på tre av grabbarna, då märkte jag att min lilla Ace hade ett sår precis under ögat. Som tur var så verkade själva ögat oskadat. (Förra hösten fick han ett sticksår så det var ett litet hål in i ögat) Tvättade rent och han fick några ögondroppar. Hoppas att det inte ska bli något allvarligt... Vid 12 tiden stod jag och mockade stallet i lugn och ro. Då, helt plötsligt utan förvarning så kom jag på att det var ett möte i dag klockan tre som jag helt hade missat! Fick mejl om det i fredags, det är hopplöst med saker som ska göras på måndagar, direkt efter helgen kommer man ju inte i håg så mycket... Fick lägga på ett kol och susa hem, passera duschen ta med taco resterna från i går, hade två sekunder till godo innan mötet började, puh!

I kväll skulle jag behöva stryka lite, för att hinna med hela veckan. Det borde finnas en tvättmaskin som tvättar, tummlar och stryker. Det kanske till och med redan finns. Men den finns då banne mej inte i vår tvättstuga i alla fall. Jag hade tur i går. Fick nyckeln till tvättstugan en timme innan min tid. Ändå var allt inte helt torrt när det var dags att hämta upp sakerna. Suck, måste tvätta oftare, men det är ju så jäkla tråkigt. Den dagen jag har en årslön på 20 miljoner, då ska jag med glädje betala någon som tycker det är kul att tvätta och stryka. Men den dagen är nog väldigt långt bort =/ Om nu inte någon vänlig skäl ser detta och känner att de har 20 miljoner till övers. Bara så där.

Jag ska ta kort på alla mina fina presenter som jag fick i helgen! Tack snälla alla! Vilka vänner jag har! På det sättet är jag rik. Jag är rik på fina, underbara vänner. Och det är det ju inte alla som har...

Ha en trevlig kväll alla!


Kommentarer
Postat av: simone

jag ska kolla över min ekonomi gumman=) kanske kan dela med mig lite=)=). Din dag har verkligen varit fullt upp. Kan tyvär inte hänga med på onsddag, ska börjar 11 istellet för 15. men det finns ju flera tillfällen=)=) Kramiz

2009-03-16 @ 19:55:41
URL: http://simonesnya.blogg.se/
Postat av: simone

absolut=)

2009-03-16 @ 21:31:45
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0