Städar tagen

Vaknade i morse av att det snattrade mot rutan. Det var ju så fint väder i går. När jag och Simone träffades så var det i alla fall uppehåll. Skönt hade inte lust att prommenera i regn. Ganska snart efter att jag klev innan för dörren så började det att regna. Är det ett tecken kanske, på att jag verkligen ska gå varje dag, inga bortförklaringar här inte. Promenaden var givande, jag & Simone paratade mat! Snabba och enkla saker, det är grejer det!

Väl hemma i alla fall så ringde jag mamma. Vi kom överens om att jag inte behövde träna några hästar i dag. Det regnade så mycket så man kunde knappt gå ut ute i stallet. Så jag blev kvar hemma. Men de gjorde inte så mycket. Senast i går kväll var jag lite sressad över hur jag skulle hinna med all innan torsdag. Så i dag, strök jag undan tvätten från i söndags, mycker bra. Sen var jag tvungen att ta tag i badrummet som jag skjutit upp alldeles för länge. Det är ganska litet, vårt badrum, så det blir så jäkla mycket damm där. Nu jäklar, tänkte jag. Nu ska här bli rent. Så jag gjorde på mammas vis. Ut med alla saker, av med byxor och strumpor. Sedan är det bara ätt sätta på vattnen och spola av hela badrummet. Oj, vad damm det var! Jag hade en diskborste i andra handen och skurade och putsade. Jag var bakteriernas värsta ovän kan jag säga! När jag ändå höll på tänkte jag att jag lika gärna kunde rensa avloppet. Har irriterat mig på att vattnen sjunker undan så segt. Jag kännde mej som en superkvinna som fixade det själv. Golvbrunnen fick sig en omgång också. Tänkte att när jag ändå höll på, så passade jag på att kalka av duschen också. Jag skurade varje kakelplatta och vad rent det blev :-O

Tidigare i veckan så hade jag varit på Åhlens och köpt en korg med lock. Det var inte det lättaste att hitta. Den har jag nu plockat ner alla prylar som tex, rengöringskrämer, ansiktvatten, dag/natt krämer och sun lotion. Jag var så duktig så jag tokrade till och med av varje flaska innan ned fick hoppa ner i krogen!

Sedan tog jag tag i mitt andra projekt som jag så länge skjutit upp. Spisen. Vi har en väldigt gammal spis, så det bästa vore egentligen att pensionera den. Men nu så, är den skinande ren! Den verkligen blänker, och det beror på att jag skrubbade så hårt att färgen lossade och kromet kom fram. Ops! Men ren är den! Nu ser man in också, alltid något! När jag krurade så tänke jag på hur flottigt det var runt spisen. Tur att jag tidigare i veckan köpte ett nytt filter till fläkten, det andra gick inte att få rent länre, och om jag visste hur billiga filter var (50:-) så kommer jag köpa nya i stället för att göra rena.

Jag hann inte riktigt klart med resten av lägenheten innan jobbet väntade. Får ta det på torsdag. I morrn bär det av  till Norrköping och Linköping. Ska först till IKEA och köpa svarta garider och hämta soffbordet. Vi ska ha samma som vi köpte innan, men det blev alldelesför litet, så en stl större. Skulle behöva två nya tvättkorgar också. Katterna har levt loppan med våra andra så de liknar mer två myggnätspåsar... Men jag måste vara stark i morgon. Jag ska inte ha något annat än bord och gardiner. Två gröna växtre ska jag ha, med de kostar bara
5:-/st.

Sen ska jag hämta vår nya matta! Ska bli spännande att se hur det blir med svart och grönt i vardagsrummet...

Nähe, om man skulle ta och göra lite nytta nu också!

Kommentarer
Postat av: fanny

duktig du varit!! =)

2009-03-17 @ 22:27:50
URL: http://float.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Oj vad flitig du har varit. Bra jobbat!

2009-03-17 @ 22:35:41
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: simone

när du ändå är igång kan du ju fortsätta hemma hos oss=)=) HIHI

2009-03-17 @ 22:43:10
URL: http://simonesnya.blogg.se/
Postat av: Kitty

Duktig du är!

2009-03-18 @ 00:57:39
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0