Förvånad!

I dag är det jobbfredag. Det betyder jobbhelg. Var fjärde helg jobbar jag fredag, lördag och söndag. Det är väl inte det roligaste precis, men det är ju bara en gång i månaden, tre ggr i månaden är jag ju ledig fre,lör och söndag :)

I går var jag ledig i stället, Jack med. Nu när han jobbar skift så är det sällan vi är lediga tillsammans, så man får ta vara på dessa dagar. Vi hade absolut ingen aning om vad vi skulle äta för mat, och jag var så trött på den mat vi "brukar" äta. Så jag surfade ut på arlas hemsida för lite inspiation, jag blev sugen på kykling och hittade detta recept, och det var så gott!! Men jag modifierade om det lite ;)

 
Bild lånad från arla.se

Det var superlätt att göra också!

4 pers

500 g kycklinffilé
150 g championjoner
1 gul lök
2 dl créme fraiche
1 stk hel svart-, vit-, grön-, och rosépeppar
1 pressad vitlöksklyfta
100 g sockerärtor

Det jag la till var 2 hönsbuljonger och sen hade jag inte hel peppar hemma, så det fick bli färdigmalen peppar mix, och sen kan jag rekomendera lite mer créme fraiche eller matlagningsgrädde. Blev lite snålt med sås och jag gillar sås. Vi körde på skogschampionjoner då jag tycker de ger mer smak också! Sen gillar jag broccoli som jag hade i också.

Strimla kycklingfiléerna och skär svampen i klyftor. skala och hacka löken. Stek kycklingen i smör eller olja i stekpanna - Tillsätt svamp och lök, salta. Ha i peppar. Rör ner créme fraiche, peppar vitlöck och sockerärtor och broccolin. Låt koka någon minut. Servera med ris eller pasta. Själv körde jag med ris :)

I kväll blire det baguetter med svamp och salami, jag och Johanna åt dem i förra veckan och jag har längtat sen dess!

Trevlig helg på er alla!


Kommentarer
Postat av: simone

Arla har massa goda recept, bruka vara inne där ibland när man vill komma på något nytt=)=) Haft en bra helg gumman?=) puss

2010-04-18 @ 19:23:23
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0