London Shopping!

Tja, vad ska jag säga. Shoppingen är man inte besviken på i alla fall! Längs med Oxford Street finns det många butiker, och en hel del lyxbutiker. Efter att vi chekat in på Hotellet gick vi till den berömda gatan. På vägen dit hamnade vi mitt i en filminspelning :) Det var avspärrat så det var ingen risk att man hamnade i bilde direkt :P

I alla fall så började vi vår shopping vid ca 13 tiden med en snabb lunch. Sedan började besöket i affärer! Jag kollade ganska snabbit i alla butiker eftersom att jag ville hinna med så många om möjligt. Jag kan säga att man kollar inte först och handlar sen, för man orkar inte å tillbaka och köpa. Första besöktet var på det kända Primark. Det var en upplevelse. Två våningar proppat med asbilliga saker. Och det var folk precis överallt, ullared, släng dig i väggen! Kön till provrummet var inte att leka med. Kön till kassan var bättre. Det fanns mellan 20-30 kassor på varje kassaställe och det fanns väl mellan 5-6 st totalt tror jag. Och det bästa av allt! Det var EN kö, sen var den en människa längt fram som talade om vilken kassa man skulle till. VARFÖR har vi inte det i Sverige (Nypan), det här med EN kassa kö för?! Så mycket snabbare allt skulle gå då! I alla fall, Primarkt var inget för mig. Man kände den dåliga kvalité som det var och inga roliga kläder hittade jag heller. Men å andra sidan kanske jag inte gav det en ärlig chans. I hate too much people! Jag shoppade ett par trosor, en sovtröja och ett par örhängen för den otroliga summan av 52:-. Så visst, på det sättet var det ju bra ;) Det fanns dock många fina barnklader (bas), så det skulle jag kunna tänka mig att shoppa om jag hade några.


Jag på väg in till New Look

Sedan strosade vi vidare, och centrala London är ju häftigt. Den är en skön puls genom stan och röda dubbeldäckare och svarta "gamla" taxi bilar överallt. Vi var ute till 22:30 och då hade en del butiker fortfarande öppet!

Vi gick bland annat in på Selfridges & CO, skulle köpa ett par helsvarta converse som en kompis köpt i USA och jag blev försälskade i. Jag och mamma vimsade runt inne i varhusuet och kom ut på sågon sidogata. Där stode det lyxbilar uppställa med sin chaufför och väntade. Man kan säga att det inte väntade på oss i alla fall ;)

Vi var också inne på världens strösta Top Shop! Gah, jag skulle kunna spendera en dag där bara! Allt fanns och även lite second hand. De hade allt mellan 50:- till flera tusen. Top Shop där går inet ens att jämföra med Top Shop som jag varit inne på i Sverige! Helt galet!


Inne på Top Shop med skyltdockor i taket!

Nej, London kan jag rekomendera, fast en dag till shopping är för dåligt. Vi hann bara med butikerna på ena sidan, fast jag tror att det var den bästa sidan i och för sig. Jag längtar efter att åka tillbaka som shoppa vårkläder :)

Bjuder på bilder på det jag shoppade, är nöjd, för jag spenderade bara ca 1500:- (på kläder)


Svarta Converse från Selfrigdes&CO


Linnen från H&M, jag vet att de finns i Sverige också :)


Från Primark


Linne från New Look


Top Shop


Top Shop

Det finns mer att berätta och visa om London, men det kommer i ett senare inlägg!

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Vad massa fint du har handlat :)

2010-08-14 @ 13:53:36
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: simone

Fint =)

2010-08-14 @ 15:18:00
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0