Flyttat!

OCh så fick vi nycklarna till nya lägis! Hjälp vad stor den är i jämförelse! I 4 timmar höll vi på och slet och bar grejjer från ena hemmet till nya. Förrådet hade jag och J flyttat innan.

Tusen tack till alla som hjälpte till och slet. Vi har levt i en enda röra sedan ett par veckor tillbaka, men nu så börjar de bli lite ordning i alla fall.


Detta är taget på lördagskvällen, och då står det miljoner med kartonger i köket och hallen...

Det blir ju inte alltid som man tänkt sig precis... Jag har tagit ledig i från jobbet mån, tis och ons för att fixa hemma. Kan säga att nästan hela måndagen höll och jag mamma på i stallet och försökte fixa en vattenledning som hade frusigt. Normalt så löser vi det rätt fort, men nu hade det tydligen frusit i väggen. Suck. Så jag fick släpa ut flera hundra liter i vattendunkar så att alla hästarna fick vatten. I tisdags så kom rörmockaren ut och fixade lite. Men kunde inte lösa allt, men vi fick en slang i stallet i alla fall, och behövde inte släpa lika långt. I dag onsdag, så går ju självklart inte SJ's jäkla tåg!!!!! Fick köra sambon till Södertälje, och givietvis så pajjar bilen på vägen upp, bara för att han måste vara där senast 8 och han har en typ av tenta. Någon "hjälpsam" har bara fyllt i vatten i bilen och inte glykol, så nu när det är så kallt så blev det ju så klart en ispropp... Suck. Nu måste jag få hjälp av någon att tömma kylaren på vatten och fylla i mer glykol så att skiten inte fryser. Kul, när det är -20 grader ute.

Det är kul nästan jämt.

Nån dag ska jag ta och läsa i kapp lite bloggar. Tur man har bloglovin som har koll ;)

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Å vad jobbigt när saker inte fungerar!! Skönt att ni är på plats i lägenheten iaf :)

2010-12-01 @ 21:10:06
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: SoffiZ-Oliwers mamma

Ser fram emot bilder när ni är klara:)

2010-12-02 @ 12:16:43
URL: http://soffiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0