Jävla skit dag!!

Usch, dagen började med att jag såg att missarna rivit ner mitt 1000 bitars puzzel som jag höll på med i går. Kanske lagt en 200-300 bitar... Sen kommer jag ut i stallet, ska i väg och löshoppa, jag då har transporten frusit fast. Suck höll på i typ 1½ timme med att få loss den... Sen när den är låss den och häsarna ska lastas, ja då går inte baklemmen igen, skit. Lastar av hästarna igen. Får trixas lite med den, efter ett tag får hästarna lastas igen, för att åka i väg till hoppningen, jätteförsenade. Ska lasta in några täcken i bilen, sliter åt mig ett som hänger på täckeshängaren, ser inte att någon hängt en sprayflaska under, som givetvis åker i backen, och eftersom att det är så kallt ute är sprayflaskan lika skör som glas, så den går i tusen bitar och innehållet åker ut. Måste spola ner det i brunnen så inget djur får för sig att slicka i sig det, tar fram vattenslangen och börjar spola. Fan det fryser direkt och nu är det isgata. Kommer hem från hoppningen och får börja med att tina vattenledningar så varmvattnet fungerar. Mockar och gör allt klart för kvällen. Bonden kommer och ska köra in hösilage, lyckas köra sig fast så vi får fixa och trixa lite innan det löser sig. Ser att en häst går lite konstigt. Fixar lite med henne innan det äntligen är dags att få åka hem och tina upp min förfrusna kropp. Får ett utbrott på min stackars sambo som inte vill handla nu utan vill handla senare. Stackarn, men det är väl det man har sambos till ;)

Nä, nu ska jag ta en dusch sen ska jag försöka få ordning på mitt puzzel. Visst kever man ett glamoröst liv?! Tur att jag älskar det jag gör, så man står ut på vinterhalvåret med!

Hoppas er dag varit bättre!

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Kram!!!!!!

2010-01-08 @ 22:52:07
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: simone

Hoppas på en bättre dag imorgon gumman!! Låter som att du har haft en tuff dag. Och det är ju inte dåligt kallt ute!!! Natti kram

2010-01-09 @ 01:34:54
URL: http://simonesnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0