Målartagen igen!

Nu fick sko och hatthyllan, LEKSVIK från IKEA en omgång av den vita pänseln.

Blev faktiskt riktigt nöjd!


Före och efter.

Före var det lite stökigt kanske ;) Men uppe på hatthyllan stod det två stora korgar innan som slukade massor, av skit bland annat. Som inte ens behöver vara i lägenheten, utan kan flytta in i lådor och flytta upp på vinden. Ja, de där fyra små korgarna rymmer ju en del också, men det har fått hoppa in i burkarna i stället ;)

De runa, lite romantiska burkarna fyndade jag på blomsterlandet för några veckor sedan, halva priset var de på dessa, passar alldeles utmärkt i "hålen" i hatthyllan :)


Närbild. Nöjd!


Närbild på burken. Fint lock, synd att det inte syns...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Jag har en fråga. Vad använde du för färg på leksviksmöblerna? alltså vilken sort? Jag ska också precis måla om mina men är fundersam över om man ska slipa dem innan. Hur gjorde du?

Tack å hej!

2011-08-10 @ 20:57:05
Postat av: Anna

Hej!

Jag har en fråga. Vad använde du för färg på leksviksmöblerna? alltså vilken sort? Jag ska också precis måla om mina men är fundersam över om man ska slipa dem innan. Hur gjorde du?

Tack å hej!



2011-08-10 @ 21:00:28
Postat av: Thiff

Hej Anna!



Jag slipade möblerna först och sedan köpte jag färg och pensel på coop, Bäcker excellent tror jag den heter. Jag målade tre lager innan jag blev nöjd. Ena penseln fick jag offra och kapa halva skaftet på för hålen i hatthyllan var lite små, så man kom emot andra sidan hela tiden, men när jag kapade en pensel gick det jättebra!



Lycka till!

2011-08-11 @ 07:56:47
URL: http://thiffy.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för tipsen! Nu ska jag nog ta och sätta fart med mina möbler. Slipade du dem för att de var ojämna eller för att få bort den blanka ytan som var tidigare?

2011-08-11 @ 12:52:13
Postat av: Thiff

Jag slipade för att få bord färgen som var innan och för att den vita färgen skulle fästa :)

2011-08-12 @ 08:05:23
URL: http://thiffy.blogg.se/
Postat av: molnsken

helt klart mycket snyggare ! Alltid fräschare med vitt ju !!

2011-08-12 @ 11:43:33
URL: http://molnsken.blogg.se/
Postat av: Kitty

Blev ju jättebra :) Fina burkar!

2011-08-13 @ 14:31:18
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0