111230

Årets näst sista dag!

Hoppas alla har haft en bra jul! Själv så har jag bara haft det toppen, vårt julfirande började redan den 23 december, den bästa dagen på året enligt mig. När jag var liten ville jag aldrig att den 23 skulle ta slut, julafton kom och sen var det ett helt år kvar till nästa.

Den 23 så samlades delar av släkten hos oss. De som var hemma i alla fall :) Vi hade jättetrevligt, åt mat, spelade spel och delade ut lite julklappar. Jag fick jättefina sängkläder i vit bomullssatin av mamma och pengar av mamma, pappa och mormor. Det uppskattas alltid ;)

På självaste julafton hämtade Elin, Rasmus och Rocky upp mig och vi åkte till farmor och hälsade på. Jag tror hon blev jätteglad över att Rocky var med :) Där fick vi chokladkartong och ännu mera pengar. Vi får chokladkartong varje år. Ingen av oss äter det, men det är ju tanken som räknas. När vi varit hos farmor ett tag åkte vi vidare, åt varsitt håll.

Hemma igen bytte jag och Jack julklappar, jag fick en surfplatta!! Helt galet!! Vi hade bestämt en summa, och den var inte ens i närheten av vad en surfplatta kostar. Men han tyckte jag var värd den. Mitt fina ♥



Vi åkte vidare till hans familj och fortsatte fira julen där. Där åt vi god mat, öppnade julklappar och spelade spel. Vi spelade tjejerna mot killarna i Bezzerwizzer. Vi spelade tre gånger, vi vann alla gångerna! Jag fick ju så klart en jättefin julklapp också, Zumba! Toppen, nu kan jag träna själv hemma, när det passar mig :)



På juldagen var det full fart igen. Då skulle Jack firas eftersom han fyllde år. Kladdkaka, kakor och godis bjöds det på. Ingen orkade knappt nått. Alla var väl mätta från julafton kan jag tro ;) Jack blev glad, han fick den present som han önskade sig.

Annandagen packade vi in oss i Elin och Rasmus bil igen och susade ner till Kolmården för att hälsa på pappa och Hjördis. Där fick vi kalasgod mat och mera julklappar. Mer om det och bilder i ett annat inlägg.

Världens finaste lilla bebis har jag fått spenderat mycket tid med. Han är så fin min lilla brorson Rocky! Det värmer så i hjärtat när man pratar och busar med honom och han fyrar av ett leende tillbaka ♥


Lilla Rocky, bilden är tagen av mig den 8/12-11

I tisdags åkte jag och mamma ner till Norrköping. Vi skulle gå på massage, men han med att titta i lite butiker. Jisses vad folk. Av principsjäl så brukar jag inte handla kläder på rean, man är ju så trött på dem och vill ju ha vårkläder men Monki hade en kanon rea! De hängde kläder på olika ställningar där allt kostade 60:-, 100:- eller 150:- Jag köpte två kjolar på 100:-/st som innan kostade 250:-/st. Den ena är det hästar på och den andra är det små hjärtan på.



I onsdags var jag och Jack på bio, vi fick ju biobiljetter i julklapp också. Vi såg The girl with the dragron tatoo" Den var helt ok, allt utspelades i Sverige, fast de pratade engelska. Den var lika rå som den svenska versionen. Det var inga "hollywood" explosioner eller biljakter heller.

I kväll blir det bio igen, Sherlok Holmes, den ser jag fram emot!

Gott nytt år på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rocky tycker om att vara med sin faster :) kom snart och hälsa på!

2012-01-02 @ 22:31:22
Postat av: Kitty

Var jag som skrev

2012-01-02 @ 22:32:08
Postat av: Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

Hej fina du :) Min dotter är med och tävlar i Vi Föräldrars omslagstävling och det skulle uppskattas väldigt mycket om hon också får din röst :) Du får en länkning som tack oavsett om hon vinner eller inte. Mer information hittar du i mitt inlägg:

http://sense.webblogg.se/2012/january/freja-tavlar.html#comment

Tack på förhand <3

Ha en bra fortsätt kväll :)

2012-01-03 @ 21:11:23
URL: http://sense.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0