Sunny day

I dag skiner solen och det är svinkallt ute!

Jag jobbar i dag, sen bär det av till kusin Alex för att fira henne som fyller år. Efter det blir det stalltjänst och sedan blir det nog en lugn kväll i soffan.

I morse vaknade jag en timma innan klockan skulle ringa, irriterande. Ligger jag kvar i sängen blir jag bara ännu tröttare hela dagen så jag gick upp. Satte mig och betällde hem bilderna till min fotovägg. Har inte haft tiden att göra det då jag är tillbaka på jobbet igen, och har varit i stallet både morgon och kväll. Mamma har legat inlagd på Huddinge sjukhus. Men nu så har läkarna äntligen hittat vad som är fel på min mamma och hon får rätt medecin också. Det är otäckt när någon bara blir sämre och sämre och ingen verar hitta något fel.

Jag står igen och måste fatta ett beslut. Jag valde ju att sluta på mitt jobb för jag ville pröva något nytt, något annat. Jag är visserligen tillbaka på jobbet, men med lite andra arbetsuppgifter och på en annan avdelning. Nu finns det en möjlighet att bli kvar på jobbet, annars så slutar jag den 28. Tåls absolut att fundera på.

I morrn är jag ledig. Då ska jag ta tag i vårt tredje rum, som är tänkt som kontor. Just nå så står det saker inslängda där efter flytten som inte har någon plats eller som jag inte vet vad jag ska göra av. Dvs, det är inte direkt någon arbetsro där inne. Men, det ska jag ändra på i morrn. Då ska påsar och kartongen slängas och bäras upp på vinden. Jag skulle vilja ha en magnettavla vid skrivbordet, där jag kan skriva ut foton och sätta upp saker som man inte ska glömma. Får spana efter en sådan.

Ha en underbar dag i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0