Mildgrader...

Mildgrader + mängder av snö som föll ner i går = skitdag i dag! Ingen snöröjningsbil så långt ögat kan nå. I går körde det i hop sig lite med mormor. När jag stod och lagade mat så ringde både morbror och moster, ingen hade hört eller fått tag på mormor på hela dagen i förrgår eller i går. De undrade om jag kunde åka förbi och kolla så allt var ok. Det kunde jag så klart, ut och tvärstopp. Bilen satt fast, efter lite meck så kom räkan loss och vi slirade genom stan för att komma till mormor. Skulle svänga in på gatan där hon bor, tvärsatopp igen. Mängder av snö och ingen plogbil i sikte. Fick åka runt och backa in i en snödriva. Plinga på hos mormor, ingen öppnad emen jag hörde tv:n. Jag har nycklar till mormor, så jag klev in. Förklarade hur det var, mormor undrade också, varför det varit så tust i telefonen i hela två dagar. Vi kollade luren, stendöd. Kollade luren i ett annat jack, stendött där med. Ner i källaren och leta reda på en supergammal lur, förmodligen äldre än mig, den var också stendöd. Men men, vi fick i gång mormors mobil, och hon fick ägna kvällen till att ringa runt till alla tant kompisar och tala om att luen är pajj. Moster hade ju ringt och kollat om mormor var hos dem, hon talar alltid om i fall hon ska någonstans.

Så, jag tänkte vara smart och inte ställa mig på samma p-plats igen eftersom att jag knappt kom loss. Tog en annan, som såg bra ut. Ställde mig lite längre ut än vanligt så jag verkligen inte skulle sitta fast när jag skulle ha bilen i dag. Kommer ut på förmiddagen, och sitter tok fast. Snöplogen har plogat en sträng i mitten, så det har blivit fina vallar framför alla bilar, jag hade skottat bort den, men eftersom att det var plusgrader och att min bil stod på rätt mycket snö, så hade den sjunkit under natten och underredet stod på en massa snö. Efter skottning, snälla hjälpsamma äldre män och grus så satt bilen ändå fast. Jacks pappa skulle in till stan, så han kom och hjälpte mig att bogsera loss bilen. Det gick bra på en gång! Toppen nu är räkan loss!

Eftersom att det är snö överallt och alla p-platser är lika värdelösa ställde jag mig på en annan, med förhoppningsvis lite mindre snö på. Hela dagen har gått åt skogen, jag hatar när det blir så. Man har inte gjort något vettigt alls. Jag skulle ju ut i stallet och fixa, mamma hade världens huvudvärk så jag sa att jag skulle fixa allt i dag. Stackars mamma fick i alla fall gå ut och fixa allt.

Men nu kan ju dagen i alla fall bara bli bättre! I kväll ska vi fira Tobbe som fyller 30 år! Tror det kommer bli jättekul!

Oj, vad långt det blev i dag, om... snö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0