Ny måndag. Ny vecka.

Strax efter att ja la upp bilden från sovrumsfänster så ringde jack mig och talade om att krukan låg på golvet i tusen bitar... Den var ju lite smalare nertill, så när katterna for runt i fönstret så välte den väl extra lätt kan jag tro...

Som tur var hade vi bestämt att vi skulle till Norrköping på fredagen. Strosa runt, ta en fika och mysa lite. Jack ville in på Claes Olson och då smet jag in påp Chilli och köpte en ny vas och två kuddar till sängen. Allt lila är i hoppackat och ligger på vinden nu. Jag gillar det nya svarta. Tror nästan att den nya vasen blev bättre ;)

I dag ska jag sy upp gardinerna. De där man stryker på för att få till rätt längd funkar inte här. Vet inte hur många gånger jag har fått gjort om för att det efter ett tag släpper...

I går putsade jag de sista fönsterna. Det blev så rent och fint. Vi har ju svingamla fönster, så man måste skruva i sär dem och tvätta på insidan också. Blä.

Sänggaveln lyser med sin frånvaro... Men förhoppningsvis så kommer den på plats under hösten.




Kommentarer
Postat av: Helena

fin blogg du har

2011-10-11 @ 07:29:33
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0